torsdag 14 april 2011

Igångsättning??

Nä, nu får jag skärpa mig med bloggandet! Hur kul är jag egentligen??!! Känner bara att det är liite mycket just nu, orkar inte och har ingen inspiration eller fantasi! Men det är ju kul om de som vill får se och höra lite om den lille bebisen när den kommit i alla fall! Får bättra mig!

Igår var jag på ultraljud och gjorde viktuppskattning på bebis. Den vägde i dagsläget 3,3 kg. Hon trodde den skulle väga ca 3,8 som färdig! Antagligen kommer den tidigare, pga ev igångsättning. Min barnmorska tyckte att vi skulle överväga det eftersom att Hugos förlossning gick såå fort. Hur kul är det att få i bilen eller hemma (kanske till och med när barnen är med, vilken chock för dem...). Det återstå att se vad Näl gör för bedömning!

Kram på er alla, nu ska jag, mamma och Ida åka till IKEA!

3 kommentarer:

  1. Ah, vad kul att "se" dig här igen!
    Varför gjorde du viktuppskattning om man får fråga:-) ?
    Förstår om ni kanske överväger igångsättning inte alls kul om det skulle gå ännu snabbare denna gång.
    Stor kram och lycka till när det är dags, uppdatera oss gärna:-)

    //Annelie

    SvaraRadera
  2. Bebisen är väldigt lugn, till skillnad från de andra två, bm tykte att vi skulle göra ett extra ul för att se så det fanns tillräckligt med fostervatten. Då gjorde hon tydligen viktuppskattning också, för att kolla så allt var bra. Den rör sig tydligen massor, men jag känner inte det alltid, kanske pga av moderkakan är i framvägg, det har den inte varit förut! Uppdaterar så fort den kommit ut!!! kram

    SvaraRadera
  3. Åhh, det ska bli så spännande att se det lilla miraklet när h*n har kommit ut!!!
    Kramis, Jos

    SvaraRadera